نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طبیعی دانستن رفت و برگشت‌ها برای تصویب یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان گفت: ایرادی که به طرح یارانه ۱۲۰ هزارتومانی کالا گرفته شده این است که شورای نگهبان گفته باید منبع مالی مشخصی برای این طرح تعریف شود.

رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان طبیعی است/باید منابع مالی مشخصی برای طرح یارانه ۱۲۰ هزارتومانی کالا ارائه کنیم

«سید محمدرضا میرتاجدینی» نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با رد شدن طرح یارانه ۱۲۰ هزارتومانی کالا از سوی  شورای نگهبان به قدس آنلاین گفت: قرار شده است مسئله مجدد در مجلس با حضور حقوقدان های شورای نگهبان مورد بررسی قرار گیرد.

وی با طبیعی دانستن  رفت و برگشت‌ها برای تصویب یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان، افزود: ایرادی که شورای نگهبان به این طرح گرفته این است که گفته‌اند باید منبع مالی مشخصی برای این طرح تعریف شود.

لازم به ذکر است تأمین کالای اساسی طرحی بود که مجلس یک فوریت آن را مصوب کرد و دلیل آن را هم توزیع مناسب کالای اساسی از طریق کالابرگ یا کارت الکترونیک اعلام کرد اما از همان ابتدا دولت با این طرح به دلایلی از جمله بار مالی آن موافقتی نداشت.

طبق مصوبه مجلس دولت ملزم به پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی می‌شد؛ به گونه‌ای که مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هر یک از افراد سه دهک اول و ۶۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب یارانه نقدی این خانوارها باید در هر ماه واریز شود.

روز گذشته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با طرح تأمین کالاهای اساسی اعلام کرد که به دلیل بار مالی که برای دولت ایجاد خواهد شد  و دولت آن را تقبل نکرده است، اعضای شورای نگهبان با این طرح مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.